(Her)positionering

Wat is de gewenste positionering van onze organisatie?
Dat is een vraag waarmee onze opdrachtgevers vaak worstelen. Met daaraan gekoppeld de vraag welke ontwikkeling/verandering de organisatie moet doormaken om de gewenste positionering ook daadwerkelijk te realiseren.

Essentiële vragen
De positioneringsvraag bevindt zich in de driehoek van “ik en de organisatie”, “de opgave en het vraagstuk” en “de context”. Bij de verkenning van de ambities, de ontwikkelingen in de omgeving, de kwaliteiten en de knelpunten, de kansen en bedreigingen en het verschil tussen huidige en gewenst, draait het vaak om vier woorden:

  • Moeten: wat legt de externe omgeving mij en mijn organisatie op?
  • Willen: wat zijn mijn/onze ambities en verlangens?
  • Kunnen: wat kunnen we nu aan en wat is te ontwikkelen?
  • Durven: durven we te springen?

Meer weten?
Benieuwd hoe Collegamento u kan ondersteunen bij (her)positioneringsvraagstukken?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.